Erol Günaydın ve uğurlu terlikleri : "Yaygara 70"in Ajans Bahriye'si 350 temsilde yamaya yamaya hep aynı "Uğurlu" terliklerini giydi. Geçenlerde Dormen tiyatrosunun kulisine uğrayanlar "Yaygara 70"in yazarı ve oyuncusu Erol Günaydın'ın perdenin açılışını beklerken sessizce bir köşeye çekilip elinde bir şeyler diktiğini fark ettiler. Oysa dikişe hiç de alışık olmadığı zaman zaman kopardığı feryatlardan ve ağzının bir köşesinden sarkıttığı dilinden anlaşılıyordu. "Yaygara"nın ünlü Ajans Bahriye'si Erol Günaydın acaba ne yapıyor ? diye yaklaşanlar onun eski halk ağzıyla "Pantufla" diye anılan aba terliğini tamir ettiğini gördüler. Bir fakire dahi verilemeyecek kadar eski bir terlikle Erol'un böylesine uğraşmasına kimse mana verememişti. Öyle ya oyunun diğer bir sanatçısı Tülin Oral'ın da elbisesi yırtılmış ama o yerine yenisini yaptırtmıştı. Erol'a yeni bir terlik alınamıyor muydu acaba ? Bunu sorunca ünlü sanatçı eline batan iğnenin acısıyla önce bir "Ahh !" çekti sonra ardından da : "Yok bakın üstüme varmayın ben uğura, uğursuzluğa inanan bir adamım." dedi. "Sahnede kullandığım eşyaların hiçbirini değiştirmem. Bu terliğe gelince o benim sanat hayatımın en büyük uğuru oldu. Şimdiye kadar hiçbir oyunda, hem de kendi yazdığım oyunda 350'den fazla sahneye çıkmamıştım" diye cevap verdi. Daha sonra belirttiğine göre günaydın şimdi bu terlikleri "Yaygara 70" tamamen programdan kalkınca küçük bir cam muhafaza içine koyacak ve evinin hatıralar köşesinin baş köşesine yerleştirecekmiş. Peki oyun ileride ya yeniden oynanacak olursa ? "O zaman terlikleri muhafazadan çıkarır sahneye koşarım." diyor Erol Günaydın...1970 |